Dinsdag 13 maart. - Reisverslag uit Awatuna, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 maart. - Reisverslag uit Awatuna, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 maart.

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

13 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Awatuna

Vannacht heeft het hard geregend en An's schone was die buiten lag te drogen is weer nat. Vandaag begint het dus met iets minder mooi weer. We eten ons ontbijt aan de gezellig gedekte tafel. We pakken alle spullen bij elkaar inclusief spray tegen de sandflies. Lange mouwen en broeken is het advies. Hup alles in de auto en vertrekken maar. Het weer zal ons niet tegen houden om erop uit te gaan.

We besluiten een waterval te bezichtigen. Maar eerst gaan we naar the blue Gorges (kloven). Al lopend via een pad door het bos dat met varenbomen, mos en lianen begroeid is komen we bij een hangbrug aan. Op het bord staat maximaal 6 personen of 1000 kg op de brug tegelijk. Iedereen die erop staat maakt foto's. Ik probeer er over heen te lopen. Ik ben nummer 5 en An nummer 6. Komen er prompt van de overkant nog enkele mensen de brug oplopen. Nou mij niet gezien. Ik weer terug en van die brug af. Ik wacht geduldig mijn beurt af en probeer het nog een keer. Ik vind het maar niks dat die hangbrug wiebelt. Aan de overkant gekomen is het nog een klein stukje door het bos en dan is daar een mooie kloof met aan de voet het water dat een prachtige blauwgroene kleur heeft. We wandelen dezelfde route terug. We eten in de auto nog een broodje en gaan op weg naar de waterval.

De routeplanner (maps.me) op mijn tablet wijst ons de weg. Ik moet zeggen dat ik blij ben met dit verjaardagscadeau van mijn schatje. Hij wordt veelvuldig gebruikt. Maar goed. We volgen een lange weg door de velden op een onverharde weg. Uiteindelijk komen we op onze bestemming aan. 1 minuut lopen naar rechts en daar is de waterval. Snel gevonden dus. Hier komen we nog aan de klets met enkele Nieuw Zeelanders die hier voor een fietsvakantie zijn. Leuke mensen. We laten ze achter ons en lopen de ander kant op. 5 minuten naar links. Daar is het meer al. We maken enkele kiekjes, kijken en lopen wat rond. Maar al snel verlaten we deze plek.

Een stuk terug rijdend komen we bij een wandelpad. Hier laten we de auto achter op de parkeerplaats en lopen het mooie bospad op. Het kronkelt door het bos. Heuveltje op en af. We verbazen ons over de begroeiing van diverse planten op het mos, de boomvarens en lianen. Je verwacht er eigenlijk door het vochtgehalte ook vele paddenstoelen te vinden maar dat is niet het geval. Vogels hoor je wel maar zie je bijna niet. Volgens ons zijn er ook niet veel aanwezig hier. Maar ook dit stukje moeder natuur is te mooi voor woorden.

  • 21 Maart 2018 - 18:58

    Monique Coerver :

    Wederom weer prachtige foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marga

Actief sinds 25 Feb. 2018
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 5565

Voorgaande reizen:

27 Februari 2018 - 24 Maart 2018

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: