Maandag 19 maart. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu Maandag 19 maart. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu

Maandag 19 maart.

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

19 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

We bezoeken we de Redwoods. Daar doen we de 553 meter lange Treewalk. 23 hangbruggen verbinden een pad hoog tussen de bomen (giants). Deze bomen zijn 150 jaar oud, 70 meter hoog en hebben een omtrek tussen de 6 en 12 meter. Voor mij persoonlijk een overwinning om hier ondanks mijn hoogtevrees te lopen. Het is een heel mooi bos. Wat ons wel opvalt is dat je er op de grond geen enkel beestje tegenkomt. Geen miertje, kevertje of wat dan ook. En al horen we vogels, we zien ze niet.

's Middags verwennen we ons met een bezoek aan de Wikite hotpools. Lekker dobberen in de baden en niks doen. Dan rijden we richting Blue Lake bij Tikitapui. We nemen de badpakken mee en lopen om het meer totdat we op een plek aankomen waar we gemakkelijk in het water kunnen zwemmen. Heerlijk warm en kraakhelder water is het. We vermaken ons hier een hele tijd. Dan moeten we nog tweederde van de 5,5 km lopen om weer bij de auto uit te komen. Moe maar voldaan gaan we terug naar Rotorua waar we bij een andere eetgelegenheid neerstrijken. Het eten smaakt ons goed. Deze dag is weer super geslaagd. Terug op onze kamers pakken we alles zoveel mogelijk in voor ons vertrek van morgen.

• 21 Maart 2018 - 19:07

Monique Coerver :

Marga ik heb zo genoten van jullie vakantie verhalen.
    En wat fijn dat jullie het ook zo naar jullie zin hebben gehad.
    Ik wens jullie en hele goede en veilige terugreis en tot gauw weer.
    Groetjes Monique.