Zondag 18 maart - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu Zondag 18 maart - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu

Zondag 18 maart

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

18 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zondag 18 maart.

Na een gezellig ontbijt met 4 Tilburgse gasten inclusief Dave and Chris besluiten we naar de Maori's te gaan. We bezoeken Whakarewarewa, een dorp waar nu nog zo'n 60 mensen leven. Ze geven er rondleidingen en vertellen hoe hun volk vroeger en nu leven. Onze gids vertelde dat hij de laatste van zijn generatie was die als jong kind aan zijn grootouders werd gegeven en bij hun opgroeide.

In dit dorp zien we ook de vulkanische geisers waar deze streek zo bekend om staat. Ik moet zeggen dat de stank van rotte eieren je af en toe te veel word. In het hete water van deze geisers koken de Maori's hun eten. Dit gaat door de enorme hitte vrij snel.

's Middags gaan we naar de Government Gardens. De grond waar dit park op is aangelegd was vroeger van de Maori's. Zij hebben dit stuk land geschonken aan de wereldbevolking. Mooie bloembedden, een rozentuin en een mooi museumgebouw kun je er vinden. Dit laatste is helaas vanwege aardbevingsschade gesloten.

Kortbij in het centrum van Rotorua sluiten we de avond af met een etentje bij de Italiaan.