Daar gaan we dan. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan.

Blijf op de hoogte en volg Marga

28 Februari 2018 | Hong Kong, Hong Kong

De dag begint rustig. De honden voor de laatste keer een rondje gelopen. Koen wakker gemaakt. Lekker samen het ontbijt genuttigd en wachten op An en Frans. Die komen zoals altijd netjes optijd. Natuurlijk probeert An op de valreep het ijs nog uit! Gebroken benen willen we liever niet meenemen.
Alles word in de auto gezet en na een laatste knuffel van Jeroen, Koen en de honden gaan we op weg.

Aangekomen bij de luchthaven van Düsseldorf was het nog even zoeken naar een plekje voor de auto te parkeren. Gelukkig zag Lambert de rode en groene lichtjes boven de auto's zodat we uiteindelijk nog een plek vonden. Voor de laatste keer de kou in! Nog snel een nekkraag voor in het vliegtuig gekocht. Dan de gate zoeken. Afscheid nemen van onze kerels en een laatste foto geklietsjt. Door de security gaan was geen probleem. Nog een laatste zwaai en kushandjes naar onze mannen en off we go!

De tijd gaat snel voorbij tot het boarden. We zitten in het middenpad. Prima plaatsen! We worden goed verzorgd van spijs en drank. De reis verloopt voorspoedig. Hoe kan het ook anders want we hebben een vrouwelijke piloot en ook nog uit Nederland . Het enige minpuntje is, ik heb de hele reis naar Hongkong het gevoel dat alles draait en hoofdpijn. Wat doe je dan? Juist de ogen dicht. Zeer gezellig voor An maar het is niet anders. Zo kom ik de tijd het beste door.

We landen in Hongkong in de ochtend mooi op tijd. Hotel is redelijk snel gevonden. Inchecken en hup naar kamer 6106. Hmmmm hoe kan dat, pasje in de deur en lampje op rood?. Nog een keer. Weer lampje rood. Andere pasje dan maar proberen. Weer hetzelfde! Krab, krab achter de oren. Even een vraagje An: "Zitten we bij de juiste kamer?" ... Oeps doe maar kamer 6006!

• 28 Februari 2018 - 09:29

Lambert:

Vervelend van de hoofdpijn. Hopelijk gaat het in het tweede deel van de reis een stuk beter. Strakke actie met dat kamernummer. Heeft die bij de receptie jullie zomaar het verkeerde pasje gegeven :-).

• 28 Februari 2018 - 11:33

Tony Meulenberg:

Hopelijk geniet je van het tweede deel van je reis. Maar volgens mij wordt dat slapen...

• 28 Februari 2018 - 13:13

Frenzl En Teuntje:

Een goed vertrek is het halve werk !

Veilig door de stoere mannen afgeleverd op de luchthaven en daarna zonder argwaan langs de secure security.
    En weg zijn de dames !
    Wat zullen die twee cowboys met gemengde gevoelens (=opgelucht) aan hun thuisreis zijn begonnen in de wetenschap, vier weken verlost te zijn van hun lieftallige echtgenotes. Met in het vooruitzicht: vier weken sjpagetti, pitsa en friete, vier weken Bitburger-koffie en Glenfiddig-bronwater.
    Oh, du elendes Dasein !

Wat vreemd, dat je hoofdpijn kreeg in de vliegmachien. En ook enige discalculie in KongHong zo te lezen. Komt dat door die misselijkmakende vlucht, Marga ?
    Hadden jullie soms een vrouwelijke piloot ?

Slaap maar effe lekker uit op jullie tussenstop, en dan verder naar Kiwiland !
    Goede reis en Kia Ora !

• 01 Maart 2018 - 07:17

Monique Coerver :

Veel plezier en geniet van jullie avontuur.

• 01 Maart 2018 - 08:40

Marianne Bex:

Nou, de eerste perikelen hebben jullie overwonnen!
    Super, geniet van jullie reis en laat ons hier heerlijk meegenieten met foto's en fijne verhalen!

• 04 Maart 2018 - 14:48

Marlies Packbiers:

Hallo jullie tweetjes. Ik schrijf even ipv Marlies, ja wie is ik?........Mario.
    oto en leuk verhaal, we wachten in spanning af naar het vervolg.
    Helaas lig ik weer in het ziekenhuis, maar gelukkig gaat het mij alweer stukken beter.
    Profiteer maar lekker en wij verheugen ons op de foto's en jullie verhalen...
    @Marga, alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

• 04 Maart 2018 - 16:13

Marianne Packbiers:

Hallo lieve zusjes
    Ik hoop dat het goed gaat met jullie en dat jullie met volle teugen genieten. Hier is het inmiddels weer wat rustiger. Marlies gaat langzaam de goede kant op. Met mam gaat het naar omstandigheden redelijk. We houden de boel goed in de gaten.

Veel liefs Marianne en Jos

• 07 Maart 2018 - 17:14

Marlies Packbiers:

Ik hoop dat jullie genieten van jullie reis, ben zelf nog in AZM, morgenvroeg bloedprikken en als de waardes dan goed zijn mag ik weg, geniet van jullie reis. Dikke knuffel van mij