Donderdag 8 maart - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu Donderdag 8 maart - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 maart

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

11 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Kwart over zes maakt de wekker ons wakker. We kleden ons aan, ontbijten en smeren boterhammen om mee te nemen. We zijn mooi op tijd klaar voor vertrek en rijden met de auto naar de haven in Te Anau. We melden ons voor de fjordentour met onze vouchers en krijgen de instapkaarten voor onze tour.

Eerst maken we een boottocht over Lake Manapouri van een half uur. Vervolgens gaat de reis per bus via de Wilmot pas over een spectaculaire weg dwars door het regenwoud met uitzicht op Doubtful Sound in de diepte. Deze rit duurt ongeveer 3 kwartier.

In Doubtful Sound aangekomen gaan we aan boord van catamaran Patea Explorer voor een drie uur durende cruise door de fjorden. We beginnen met een gratis kop koffie. Al snel daarna besluiten we voren op de boot aan dek te gaan staan. Zo hebben we een geweldig uitzicht. We moeten ons al snel dik inpakken omdat de boot er soms de vaart flink in zet en het dan best koud is. We willen ondanks de kou niks missen van deze mooie belevenis. An heeft het geluk dat ze dolfijnen ziet. Ik was net even naar binnen gegaan om een extra vest aan te trekken en miste dit jammer genoeg. Maar het mocht de pret niet drukken.

De fjorden zien is zeker een aanrader en naar ons idee heb je een onvergetelijke belevenis gemist als het niet bij je reis naar Nieuw Zeeland zit. De terugreis gaat in omgekeerde volgorde.

Bij onze auto aangekomen besluiten we het stadje Te Anau te bezoeken. Daar wandelen we langs de souvenirwinkels richting Lake Te Anau. We gaan aan de waterkant zitten en genieten zo nog van het mooie weer. Deze dag is er eentje om nooit meer te vergeten.

• 11 Maart 2018 - 10:23

Lambert:

Wees blij dat je een blauwe jas aan had en geen oranje. Dan hadden ze je nog voor Kenny uit Southpark aan gezien.

Als ik de foto's zie dan geloof ik graag dat dit een verplicht onderdeel zou moeten zijn van elke Nieuw Zeeland reis. Of het nu de Doubtful of de Milford Sound is. Beiden hebben hun charmes en je moet minimaal een van beiden meegemaakt hebben.

• 13 Maart 2018 - 07:16

Monique Coerver :

Wauw wat een prachtig omgeving, mooi foto's.