Zaterdag 10 maart - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 maart - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Marga Mühlenberg - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 maart

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

11 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Makarora

Vandaag hebben we eens lekker uitgeslapen. Uitgerust beginnen we aan de autorit richting Makarora. Bergen, bergen, bergen, meren en nogmaals bergen. Er komt geen einde aan. Het ene uitzicht nog mooier dan het andere. Fantastisch om zo te reizen.

We stappen halverwege onze rit uit om aan een meer te gaan zitten. Hopelijk zijn er geen sandflies! We hebben geluk. We kunnen gerust onze korte broek of bikini aandoen. Heerlijk twee uurtjes van de zon en het water genieten. Het water is wel te koud om in te zwemmen vind ik en dus het blijft bij pootje baden. Goed insmeren is wel een must met die zon. We willen niet graag verbranden.

Rond half twee zijn we weer met de auto op pad. Onze nieuwe locatie blijkt bij aankomst niet zo nieuw te zijn. Een sober huisje is het. De kleine dingen die de vorige accommodaties speciaal maakten ontbreken hier volledig. Maar goed, het bed is schoon. We kunnen er koken en de omgeving is wederom mooi. We doen het ermee en maken er maar zelf het beste van. Oh ja, minder is ook dat de WiFi het niet doet. Het thuisfront moet dus wachten op een berichtje van ons net zoals jullie die mijn reisverslagen lezen. Ik zeg voor nu welterusten en tot morgen.

• 11 Maart 2018 - 08:55

Marianne Bex:

Geweldig Marga, dat je ons laat meegenieten.
    Hoop dat jullie verder op jullie reis geen lichamelijke ongemakken meer tegenkomen.
    Ach en een brilletje kun je wel hier of daar op de kop tikken, dat is wel een must.
    Anders kennen wij niet meer meegenieten van jullie indrukwekkende reis. Dat zou zonde zijn.
    Foto,s zijn altijd welkom

• 11 Maart 2018 - 10:21

Lambert:

@Marianne: Foto's komen altijd wat later, die voegt het thuisfront toe omdat dit met een PC wat makkelijker gaat dan voor Marga met haar tablet een een soms brakke WiFi. Daarnaast heeft Marga het te druk met genieten van haar reis en heb ik wat meer tijd :-).

Wat een landschappen en fijn dat we op deze manier een beetje met jullie mee mogen reizen. Keep up the good work ladies en blijf vooral genieten. Blij dat die nurse in Oamaru goed met die stofzuiger uit de voeten kon, ook al was je achternaam uitspreken iets te hoog gegrepen.

• 12 Maart 2018 - 18:28

Godfried Muhlenberg:

Is toch een Amerikaanse naam ?

• 12 Maart 2018 - 18:55

Lambert:

@Godfried: Dat klopt. Ze hebben daar een Mühlenberg College. En uiteraard heeft Johnny Cash himself nog ooit gezongen: "And daddy won't you take me back to Mühlenberg County, down by the green river where paradise lay?"

• 13 Maart 2018 - 07:21

Monique Coerver :

Weer bedankt voor de leuke verhalen van jullie prachtige reis en de mooie foto's veel plezier.
    Groetjes Monique.